Fitness náramky se těší větší oblibě než chytré hodinky – lídrem je Fitbit

naramky_ico

Za poslední rok se segment „nositelné elektroniky“ výrazně rozrostl a se svými produkty se do něj zapojila celá řada výrobců. Mohli jsme spatřit chytré brýle, hodinky, náramky, boty i oblečení – téměř každý kus oděvu nebo doplňku, který na sebe můžete vzít, již dnes existuje i v podobě s „elektronickou nádivkou“. Výzkumná agentura ABI Research zjistila zajímavý fakt: i přes všechny pokusy výrobců uvádět na trh elektronické novinky zůstávají nejoblíbenějším nositelným gadgetem fitness náramky.

Fitness náramky se těší větší oblibě než chytré hodinky - lídrem je Fitbit Fitness náramky se těší větší oblibě než chytré hodinky – lídrem je Fitbit

Zdroj uvádí, že prodeje náramků pro sledování pohybových aktivit (activity tracker) jsou proti chytrým hodinkám čtyřnásobné – za první čtvrtletí roku 2014 se jich prodalo více než 2,35 milionů. Lídrem tohoto segmentu s majoritním podílem se stal Fitbit, který překonal i zavedené značky, jako jsou Garmin, Nike, Jawbone a další. Náramkům Fitbit Flex jsme se na SvětAndroida.cz věnovali v podrobné recenzi Fitbit Flex – fitness náramek, který vám změní život (recenze).

Dopředu se ale razantně tlačí jihokorejský Samsung s fitness náramkem Gear Fit (viz podrobná redakční a čtenářská recenze), který vypustil na trh koncem loňské zimy.

Fitness náramky se těší větší oblibě než chytré hodinky - lídrem je Fitbit Fitness náramky se těší větší oblibě než chytré hodinky – lídrem je Fitbit

Jedním z důvodů úspěchu náramků proti hodinkám je skutečnost, že nemají tendenci duplikovat funkce chytrých telefonů – jejich jediným úkolem je sledovat údaje týkající se zdraví a fitness. Očekává se, že se některé z připravovaných chytrých hodinek výrazněji zaměří na sledování sportovních činností, neboť bez těchto funkcí se leckdy jedná pouze o zařízení pro sledování oznámení z telefonu. Bez diskuze dalším rozhodujícím faktorem ovlivňujícím prodeje jsou i nižší výrobní náklady a tím i příznivější cena.

V segmentu chytrých hodinek se spolu perou především tři velcí výrobci: Samsung, Sony a Pebble. Bohužel nelze jednoznačně říci, který ze jmenovaných je lídrem, neboť v tomto směru se jednotlivé zdroje rozcházejí.

Podle předpovědi ABI Research se za letošní rok prodá deset milionů „chytrých“ náramků a sedm milionů „inteligentních“ hodinek. Pokud se ovšem na trhu neobjeví nějaký skutečně nový produkt, který by zájem zákazníků strhl na svou stranu.

Chcete si také vyzkoušet nejnovější chytré hodinky, chytré náramky či dokonce chytré brýle Google Glass? Přijďte již tuto sobotu 21. 6. na pražskou Android RoadShow do Konferenčního Centra U Hájků, kde můžete soutěžit o mnoho hodnotných věcných cen. Proto neváhejte a včas se registrujte!

registraceHome

Zdroje: 4PDA, Ubergizmo.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (16)