Menu

Dynavix: česká offline navigace v podrobném testu

navigace dynavix recenze
Dynavix: česká offline navigace v podrobném testu
3.9 (78.57%) 14 hlasů

Když se v Obchodě Play na začátku dubna objevila česká navigace Dynavix, rozhodně zaujala pozornost uživatelů. Kromě offline režimu lákala například na hlas herce Pavla Lišky a dopravní informace. Abychom zjistili, co dokáže, podrobili jsme ji redakčnímu testu.

Obsah recenze Dynavix

Co navigace Dynavix slibuje?

Na popisku v Obchodě Play si autoři aplikace dali záležet, takže zde najdete hned několik přesvědčivých argumentů ve prospěch této navigace.

Podívejme se alespoň na některé z nich:

  • Hlasová turn-by-turn offline navigace bez nutnosti připojení k Internetu
  • Možnost využití aktuálních dopravních informací (např. o kolonách či uzavírkách) pro nalezení nejrychlejší trasy (poskytovatel dat INRIX)
  • Náhledy on-line dopravních kamer v okolí naplánované trasy
  • Doživotní bezplatné aktualizace map několikrát za rok
  • Pokročilé plánování tras s využitím průjezdních bodů a s možností vyhnout se placeným úsekům ve vybraných zemích nebo po celé délce trasy
  • Navigace do jízdních pruhů a zobrazování reálných dálničních návěští
  • Fulltextové vyhledávání adres
  • Výběr z několika alternativních tras
  • Rozsáhlá databáze bodů zájmu
  • 2D/3D mapový náhled
  • Upozornění na měření rychlosti (s možností importu komunitních databází radarů)
  • Upozornění na rychlostní limity
  • Navigace pro chodce
  • Široké možnosti personalizace vzhledu navigace

Jak navigace Dynavix funguje v praxi?

Podívejme se nyní na to, co jsme o navigaci zjistili během redakčního testování.

Instalace a stažení mapových podkladů

Aplikaci jsme instalovali na pomalu stárnoucí telefon Sony Xperia Z3 s oficiálním Androidem 6.0.1 Marshmallow, v další fázi jsme ji pak testovali na OnePlusu 5 s Androidem 7.1.1. K dispozici jsme měli plnou verzi s hlasovými pokyny Pavel a přátelé. Po prvním spuštění aplikace požádala o přístup k poloze a k uskutečňování telefonních hovorů. Na Xperii následně dala na výběr umístění instalace – volit jsme mohli mezi přeplněnou vnitřní pamětí a paměťovou kartou v roli externího úložiště. V případě OnePlus 5, který paměťovou kartu nepodporuje, se obešla tato fáze bez dotazu. Pak proběhlo dokončení instalace, které trvalo jen několik sekund, a dostali jsme se k dialogu, který nás informoval, že je nutné stáhnout mapové podklady.

Tuto možnost najdete v nastavení v sekci Správa obsahu, kde si můžete zvolit požadované mapy a hlasové povely. Velkou výhodou je, že lze instalovat mapy jednotlivých států a minimalizovat tak náročnost na úložiště, pokud například nejezdíte po celé Evropě. Česká republika si řekne o 362 MB, Slovensko pak o 88 MB. V každém případě počítejte s nutností stáhnout základní mapový soubor Evropy velký dalších 138 MB. V hlasových povelech je na výběr několik jazyků, samozřejmě nechybí čeština s Pavlem Liškou ani slovenština. Stahování podkladů je rychlé – na Wi-Fi trvalo řádově jednotky minut. Po stažení všech dat je nutné aplikaci restartovat.

Uživatelské rozhraní


U navigací na Androidu je takřka zvykem, že většina přichází s vlastním uživatelským rozhraním. Nutno konstatovat, že Dynavix poměrně využívá aktuální designové trendy, takže na úvodní obrazovce najdeme kruhová tlačítka, vyhledávací lištu či postranní nabídku. Prostředí se tedy do značné míry přibližuje Material Designu, což usnadňuje orientaci v něm. K zadávání textu je využívána výchozí systémová klávesnice – to oceňujeme, protože není potřeba znovu vynalézat kolo. Celkově vzhled aplikace hodnotíme jako moderní, přehledný a pro uživatele Androidu snadno pochopitelný.

Samotné prostředí navigace je pěkně provedené, uživatel může celkem jasně odlišit, kudy vede jeho trasa, kde je zástavba, nebo kde se nacházejí ostatní silnice či ulice. Dynavix tak například v noci docela pěkně poslouží jako „dalekohled“.

Kam to bude?

Patrně nejrychlejší cestou, jak zadat cíl, je horní lišta, kde se Dynavix pyšní fulltextovým vyhledáváním. Stačí zadat část adresy či název bodu a následně vybrat z nabízených. Pokud hledáte v bodech zájmu, je nutné přepnout na odpovídající záložku.

Další cesta vede přes postranní nabídku, konkrétně volbu Najít cíl. Zde například můžete vyhledávat tradičnějším způsobem pomocí průvodce, který se postupně dotáže na zemi, město, ulici a číslo popisné. Je vidět, že mapové podklady jsou poměrně čerstvé – podle čísla popisného jsme našli i relativně nové domy. Aplikace navíc bez ztráty květinky zvládá i moravskoslezský chyták v podobě dvou obcí Petřvald. Z hlediska databáze bodů zájmu jsme také nenarazili na zásadnější problém – aplikace znala například všechny řecké restaurace v Ostravě, včetně té „služebně nejmladší“.

Z hlediska kategorií jsou body zájmu rozděleny do 14 skupin:

  • Bankovnictví
  • Benzínová pumpa
  • Informace
  • Kemp
  • Nakupování
  • Náboženství
  • Parkoviště
  • Pohotovost
  • Restaurace
  • Sport
  • Turistika
  • Ubytování
  • Veřejná doprava
  • Zdravotní péče

Vyhledávat lze také body zájmu, a to nejen v okolí, ale i podél naplánované trasy. V případě čerpacích stanic však hledá i v protisměru (za svodidly), což rozhodně není ideální, ale podobně má hledání podél trasy nastavené i většina ostatních navigací. Navigovat lze také na nedávné cíle, položky uložené do oblíbených nebo souřadnice.

Po zadání cíle se zobrazí návrh dvou až tří tras, kterými se můžete vydat – u každé je uveden předpokládaný čas jízdy, očekávané zpoždění a vzdálenost.

Poznatky z praxe

S navigací Dynavix jsme najezdili několik stovek kilometrů převážně po Ostravě a okolí. V době testu začaly ve městě často i zásadní uzavírky, které komplikovaly dopravu i v okolních ulicích. Byli jsme proto zvědavi, jak tuto skutečnost zohlední navigace v praktickém životě. Při prvním testu 17. května nás navigace při cestě do ostravské zoologické zahrady chtěla vést uzavřenou ulicí Českobratrská, nicméně po aktualizaci o den později správně věděla, že tudy nesmí a navrhovala jinou trasu. Narazili jsme ale i na chybu – konkrétně v Ostravě nás navigace chtěla svést z ulice Rudná směrem do centra sjezdem na Porubu a průmyslovou zónu, který je už od 1. března uzavřen. Nutno podotknout, že například navigace Waze, která má uzavírky díky týmu editoru doslova příkladně zpracované, má tento sjezd uzavřený a řidiče tudy nevodí.

Uzavírky bohužel nebudou silnou stránkou dopravních informací – například do ulice Odboje ve Vratimově, která je od poloviny června kompletně uzavřena, vás Dynavix bez problémů povede. V systémech dopravních informací, jako je například TudyNe.cz je tato uzavírka zanesena, stejně tak o ní ví navigace Waze. V obou případech byla příčinou absence těchto uzavírek v systému INRIX, takže stejný problém patrně budou mít i další navigace, vycházející z těchto dat.

Informace o provozu

Dobrý přehled o provozu neměl Dynavix ani při testu přes křižovatku u zastávky MHD Nová Ves Vodárna, kde probíhají stavební práce na tramvajové trati a provoz je zde zúžen do jednoho pruhu. Následkem situace vznikají ve všední dny kolony prakticky ze všech stran. Při cestě po ulici 28. října směrem z Poruby na ulici Mariánskohorskou počítala navigace Waze s dojezdovou dobou 17 minut, kdežto Dynavix ve stejném čase na tom samém místě deklaroval dojezd za šest minut s minutovým zdržením kvůli provozu. Skutečná dojezdová doba však byla 15 minut, takže realitě byla komunitní navigace Waze očividně blíž.

Na stejné trase nás pak překvapila snaha směrovat jízdu z ulice Mariánskohorská na kruhový objezd a zpátky z něj na hlavní silnici. Toto počínání by dávalo smysl v opačném směru, kde tou dobou byla na hlavní cestě kolona a tímto způsobem se její část dala předjet. Ve směru do centra však byl provoz plynulý, nebyl problém jet maximální povolenou rychlostí, to jest 80 km/h. Při jízdě přes objezd je však dopravní značkou rychlost snížena na 50 km/h.

Další chybu jsme objevili na křižovatce ulic 28. října a V Zátiší, kde nás navigace chtěla vést do druhé zmíněné ulice. Ta je však od července roku 2016 zaslepená, odbočení na a z ulice 28. října bylo v té době definitivně zrušeno. Zde jsou na vině mapové podklady OSM, používané mimochodem i mnoha dalšími navigacemi (tedy zejména těmi zdarma). Výhodou v tomto směru je, že editaci map může provádět každý (resp. každý, kdo ovládá editor OSM), takže podobné chyby lze poměrně snadno napravit.

Dopravní informace


Specifikem Dynavixu jsou dopravní informace, zobrazované v podobě panelu v levém horním rohu. Jedním pohledem můžete zjistit, kolik minut ztratíte kvůli dopravní situaci. Více informací se dozvíte po klepnutí na tento panel – po levé straně se rozbalí pruh, který má několik funkcí. Ukazuje například čerpací stanice podél trasy a stupeň dopravy v jednotlivých úsecích. Po klepnutí na problematický úsek se zobrazí objížďka, kterou se můžete v případě zájmu vydat.

Unikátem Dynavixu jsou dopravní kamery, které si můžete nechat zobrazit přímo v navigaci. Snadno se tak v reálném čase podíváte na to, jak vypadají místa na vaší trase. Mezi kamerami lze také listovat prstem a v případě zájmu je připraven i „přehrávač“, který postupně promítne obrázky z následujících deseti kamer. Dálnice je pokrytá solidně, přímo v Ostravě jsme však na nabídku kamer nenarazili, ačkoli jich ve městě je několik desítek a některé z nich jsou veřejně dostupné na Internetu.

Poměrně zajímavé jsou přepočty cesty na základě aktuální dopravní situace. Pokud aplikace zjistí, že jinou cestou je to kratší a/nebo rychlejší, informuje o tom v podobě pruhu s údajem o ušetřeném času a vzdálenosti. Když na tento pruh klepnete, zobrazí se navrhovaná objížďka, kterou můžete, ale nemusíte akceptovat.

Jedeme!

V režimu navigace jsou v dolní liště zobrazovány následující údaje:

  • Předpokládaný čas příjezdu.
  • Aktuální rychlost podle GPS.
  • Směr a vzdálenost k následujícímu manévru.
  • Vzdálenost do cíle cesty.
  • Zbývající čas do cíle.

Volitelně si lze v nastavení zapnout zobrazování nejvyšší povolené rychlosti v daném místě, které lze doplnit zvukovým varováním. Znalost rychlostních limitů se však ukázala jako slabší stránka, což v hodnocení v Obchodě Play vytýká i řada dalších uživatelů. Například po sjezdu z dálnice D1 u Hladkých Životic a následném pokračování po silnici první třídy číslo 58 směrem na Fulnek nám navigace tvrdila, že můžeme jet 130 km/h, ačkoli limit této silnice je o 40 km/h nižší.

Podobně jsme si „vytáhli“ rychlostní omezení na 20 km/h na silnici 441 v Odrách, kde je pochopitelně povoleno 90 km/h. U upozornění na překročení rychlosti bychom ocenili možnost volby tolerance, jak to nabízí například navigace Waze (při překročení i 5/10/15 % nebo o 5/10/15/20 km/h), protože například 52 km/h vám policisté ještě budou kvůli odchylce radaru tolerovat, zatímco Dynavix již při dosažení rychlosti 51 km/h hlásí překročení. Nicméně toto by se prý v dohledné době mohlo změnit aktualizací.

Mapy a postranní nabídka


Z hlediska mapových podkladů jsme za celou dobu testování nenarazili na vážnější problém. Kromě výše uvedených příkladů nás aplikace nevodila do zákazů odbočení, ani do míst, kam auta podle dopravních značek nesmí. Samozřejmě je vždy na řidiči, aby sledoval, kam může nebo nemůže jezdit, celkově však můžeme konstatovat, že se na Dynavix v tomto směru může docela dobře spolehnout. Oceňovali jsme také pěkně zpracovaného asistenta jízdy v pruzích, který ukazoval směrovou tabuli na sjezdu, kterým jsme měli pokračovat.

V hlavní (postranní) nabídce najdete následující položky:

  • Auto/Mapa – přepínání mezi dvěma pohledy – náhledem a navigací.
  • Najít cíl – několik variant zadání cíle cesty.
  • Trasa – správa cesty s více zastávkami. Zde je možné přidávat body, přeskakovat je, prohlížet itinerář a spravovat jejich pořadí.
  • Domů – okamžitá navigace na zadanou domovskou adresu.
  • Kamery – zobrazení záběrů dopravních kamer na vybraných komunikacích.
  • Dynavix obchod – možnost zakoupení licencí.
  • Nastavení – nastavení možností aplikace.
  • Správa obsahu – zde je možné odinstalovat a aktualizovat například mapové podklady a hlasové povely.
  • Konec – regulérní ukončení aplikace.

Pavel Liška v akci

Jedním z velkých lákadel této navigace je hlas herce Pavla Lišky, který jsme mohli otestovat v rozšířené (placené) verzi. Nutno konstatovat, že mnohé hlášky opravdu pobaví a často se stávaly zdrojem smíchu nejen řidiče, ale i celé posádky vozidla. Přes svou humornost jsou však pokyny jasné, dobře srozumitelné a snadno pochopitelné.

Samozřejmě chápeme, že Pavel Liška nemusí sedět každému – v takovém případě je připraven ještě ženský český hlas Ilona. Ani v jednom případě však nejde o hlasovou syntézu, takže aplikace neumí číst například názvy ulic nebo čísla silnic.

Trasy s více zastávkami

Pokud na cestě hodláte navštívit více míst, není problém nadefinovat si trasu s několika zastávkami. Slouží k tomu nabídka Trasa, ve které si můžete tlačítkem plus přidat jednotlivé body zájmu či adresy. Pořadí lze pak snadno měnit jejich přetažením za tlačítko s třemi čárkami. Sama navigace pak nějakou optimální trasu mezi zadanými body nehledá. O pořadí prostě rozhoduje uživatel, jako prakticky ve všech ostatních navigacích. Optimalizace trasy podle zastávek je přeci jen spíše specialitkou speditérských firem.

Možnosti nastavení


Možnosti nastavení jsou v případě aplikace Dynavix přiměřené. Můžete si nastavit denní, noční či automatický režim a barvy pro každý z nich. Lze také zapínat 3D modely budov, názvy ulic, či vyobrazení autíčka v mapě.

V sekci Trasa je možné zakázat placené úseky, mýtné, ale i lokální silnice. Kromě toho lze zapnout ukazatel maximální povolené rychlosti a stahování dopravních informací. Zajímavostí proti řadě jiných aplikací jsou zakázané úseky – tedy místa, kterým se navigace bude vyhýbat. Další, čím se Dynavix liší od většiny konkurentů, je možnost nastavení vlastních rychlostí pro jednotlivé třídy silnic ve městě a mimo město. Pokud například na dálnici nedosahujete rychlosti 130 km/h, můžete si v této sekci nastavit svůj limit, se kterým pak Dynavix počítá při plánování. Nastavení však funguje jen na krátké vzdálenosti (cca do 20 km) nebo v menší oblasti. Vyhledávací algoritmus pro delší trasy používá předpočítaná data a to způsobí, že uživatelská nastavení přijdou částečně vniveč.

Další konfigurace

V sekci Zvuk je možné povolit a zakázat zvuky, navigaci na pozadí a zvukové upozornění na překročení povolené rychlosti. V sekci Region lze určit jazyk programu, hlas navigace, jednotky vzdálenosti a formát času. V Body zájmu lze nastavit adresu domova, na kterou je pak možné navigovat přímo z postranní nabídky. Kromě toho je možné vybrat typy bodů, zobrazovaných během navigace v mapě. Do aplikace je také možné importovat vlastní body zájmu ve formátu csv nebo ov2.

Nastavení je tedy přiměřené – nabízí dostatečné možnosti i několik zajímavých funkcí, ale současně neutápí uživatele ve stovkách možností pro geeky. Oceňujeme především přehlednost, kdy uživatel v každém okamžiku přesně ví, v jaké sekci a podsekci se nachází. Jediným nedostatkem, na který jsme v tomto směru narazili, je používání uživatelsky nastavených rychlostních limitů pouze na krátkých trasách.

Integrace se systémem

Samostatný odstavec věnujeme integraci aplikace s operačním systémem Android. Dynavix se objevuje v seznamu programů schopných navádět na cíl, takže například není problém spustit přímo z kalendářové aplikace navigaci na místo konání schůzky. V praxi jsme používali především navigaci na souřadnice, poskytované aplikací c:geo (neoficiální program pro hru geocaching). Ve všech případech jsme byli s fungováním Dynavixu spokojeni – souřadnice přebíral prakticky v jakémkoli formátu.

Zdarma, nebo zaplatit?


Aplikaci můžete používat zdarma, nicméně po vypršení zkušební doby dojde k určitým omezením, Na otázku licencí jsme se zeptali Tomáše Tvrzského, člena představenstva společnosti Dynavix.

„První měsíc může libovolný uživatel používat Dynavix se všemi funkcemi (i těmi prémiovými), pokud si nezakoupí licenci k dopravním datům, dopravní data od Inrix přestanou po prvním měsíci fungovat. Druhý měsíc funguje vše kromě dat, pokud uživatel nezakoupí alespoň Navigaci Premium (Navigace Premium obsahuje update map zdarma napořád), přepne se od třetího měsíce navigace do základního módu se zjednodušeným navigačním náhledem. Ten je omezen takto:

  • mapa není ve 3D
  • nezobrazí se kamery podél trasy (ale menu kamer je jinak funkční, tj. uživatel si může např. vytvářet vlastní seznamy kamer)
  • ve spodním panelu se zobrazuje pouze vzdálenost k nejbližšímu manévru a schéma manévru
  • nelze použít hlas Pavla Lišky

Všechny ostatní funkce jsou dostupné, např. body na trase, nastavení výpočtu trasy, hlasová navigace s Ilonou nebo s jinými jazyky.“

Cenová politika pak vypadá následovně:

Cena za dopravní data na 3 roky je 649 Kč (23,99 €), na rok stojí data 329 Kč (11,99 €). Navigace Premium je za 139 Kč (4,99 €). Platí přitom, že při nákupu dopravních dat, dostanete Navigaci Premium zdarma. V průběhu prvního měsíce používání dostávají klienti nabídku na zakoupení dopravních dat na tři roky se slevou za 489 Kč (17,99 €).

Resumé recenze Dynavix


Přestože jsme aplikaci testovali na tři roky starém telefonu, musíme pochválit její plynulost. Z hlediska plánování trasy a navigování nemáme výhrady – aplikace fungovala tak, jak bychom od navigace očekávali. Příjemným zpestřením je proti konkurenci hlas Pavla Lišky, který přes svou nekonvenčnost udává poměrně jasné pokyny. Pochvalu si zaslouží mapové podklady, které patří k těm aktuálnějším, navíc jsou poměrně často aktualizovány. Uživatelé, kteří na svých cestách potřebují více zastávek, budou také spokojeni. Ocenění si zaslouží uživatelské rozhraní, které je moderní, jednoduché a pro uživatele snadno pochopitelné. Autoři tak v praxi ukazují, že místo vymýšlení vlastního konceptu, který může na uživatele působit zmatečně, je dobré využívat aktuální designové trendy.

Díky použití OpenGL jsme si mohli užívat vykreslování bez prodlev a plynulé prostředí. Protože aplikace podporuje Android 4.0 a vyšší, můžete Dynavix používat i na pět let starých zařízeních (samozřejmě je otázkou, jak plynule – to závisí na konkrétní hardwarové výbavě).

Výhrady jsme měli především k dopravním informacím – zatímco údaje o provozu působily aktuálně a věrohodně, uzavírky jsou v některých případech oříškem. Zde bychom ale měli ukázat prstem na dodavatele podkladů. Pozornost by si zasloužily také údaje o nejvyšších povolených rychlostech v jednotlivých úsecích komunikací.

Klady:

  • Offline navigace.
  • Možnost stahovat mapy jednotlivých zemí.
  • Zná čísla popisná i v menších obcích, a to včetně relativně nových staveb.
  • Výběr z více tras (zpravidla ze dvou).
  • Bezproblémové a jednoduché nastavení trasy s více body.
  • Rychlá navigace domů.
  • Moderní, přehledné a snadno pochopitelné uživatelské rozhraní.
  • Kompletně v češtině.
  • Hlas Pavla Lišky pobaví.
  • Možnost uživatelského uzavření zvolených komunikací.

Zápory:

  • I se zakoupenými dopravními informacemi navigace neznala některé uzavírky.
  • Není podpora převodu textu na řeč.
  • Ne vždy správné informace o maximální povolené rychlosti.
  • Nemožnost nastavit toleranci upozornění na překročení povolené rychlosti.
  • Uvítali bychom více zobrazovaných informací a možnost jejich volby/nastavení.

55 MB velký balíček lze instalovat na zařízení s Androidem 4.0 a vyšším. V Obchodě Play má průměrnou známku 4,1 z 5,0 možných. Aplikaci dosud nainstalovalo více než deset tisíc uživatelů.

Vyzkoušíte českou offline navigaci Dynavix?

Komentáře

policak

policak

31.7.2017 18:53

Koukám, že zkušenosti z Ostravy jsou podobné, jako z Brna. Dobře to vypadá, blbě to naviguje. Po dlouhé době jsem se zase setkal s navigací, která vás vybídne k otočení do protisměru, klidně na čtyřproudové komunikaci. Trasu naplánuje přes soukromý areál školy, oddělený od komunikace branou a závorou. Popravdě řečeno, po několika týdnech jsem ji odinstaloval, jet s ní někam, kde to neznám, bych si netroufl, když vidím, čeho je schopná.

Michal

Michal

31.7.2017 19:32

Naviguje v tuneloch, alebo ostane visieť pred nimi? Má možnosť vypnúť dialnice len v niektorých štátoch (užitočné napr pri ceste k moru)?

Oboje zatiaľ žiaľ, ako jediný spĺňa Sygic… Dynavix som mal nainštalovaný asi 20min, hlasové pokyny v slovenčine boli hrozné a Liška po chvíli trápny…

policak

policak

31.7.2017 19:38

V tunelech naviguje, placené úseky umí jen v ČR.

Mejla34

Mejla34

31.7.2017 20:08

Najel jsem s ní o dovolené 700 km. V podstatě souhlasím s recenzí, navigace mě zkoušela nahnat na pěší zonu, dvakrát bug objetí bloku. Jednou otočení do protisměru…. Ale na druhou stranu velice rychlé přepočítání trasy, to je fofr. Hlasová navigace není plně synchronizována s mapou, lépe mrknout na mapu, kde je odbočka, hlas někdy nesouhlasí.Výborná navigace podle čísel popisných. Protože jsem nespěchal, tak jsem se nechal vést i v místech, kde to znám, no pánové, viděl jsem několik skoro dvorků, cestiček, kde jsem pochyboval o konci, nicméně v pohodě jsem dojel :-)Takže asi tak.

imaster

imaster

1.8.2017 7:26

Takže vlastně to hlavní co od navigace potřebuji nefunguje. Rychlý a přesný přepočet trasy, přesné hlasové povely, abych v kritických okamžicích mohl sledovat cestu a ne koukat do navigace. Plánování přes uzavírky je taky fail.
Přes 10 let jezdím podle TomTom navigace a jak vidím, stále u něho zůstanu.

PavelV79

PavelV79

1.8.2017 7:27

No, tak jsem z té recenze takový rozpačitý, říkám si, jestli nemám náhodou trochu jinou aplikaci. Dynavix samozřejmě není bez chyb a použití OSM je podle všeho chvílemi svízelné, ale jezdím s Dynavixem od května po Praze a okolí (taky do okolí do Brna) a na žádný problém, který by mě fakt vytočil jsem nenarazil, určitě teda ne s mapou.
Naopak vždy blahořečím programátory, když se vtipně vyhnu nějaké zácpě, a to se mi podařilo už dostkrát. Dynavix je navigace do auta a dopravní data jsou něco, bez čeho se dá určitě obejít, ale pak navigace v roce 2017 tak trochu ztrácí smysl…za posledních deset let jsem vyzkoušel hodně navigací na hodně přístrojích a nový Dynavix mi aktuálně připadá jako to, co jsem hledal:
Sygic redukuje funkcionalitu a nedá se to kloudně ovládat, Tomtom je použitelný na 50 km a pak zaplať, Aponie tři roky nic nevyvíjí, zinkasovala prachy za prodej beonroad Sygicu a tiše se vytratila, Mapfactor je grafická tragédie a dopravní data maj měsíc a ani se nedaj vyzkoušet, Waze – nebudu nikomu dělat vohnouta, všechno, co uživatelé udělaj, je Googlu…

Takže za mě palec jasně nahoru a těším se na další aktualizace a vylepšení.

PavelV79

PavelV79

1.8.2017 7:31

2imaster: Táhni s tím Tomtomem, odkuds přišel. Normální člověk si přes uzavírky trasu neplánuje, o přepočtu trasy, který má Dynavix, si Tomtom může nechat zdát, a že tady někdo napíše, že sleduje i mapu, je jeho věc, ale Dynavix v tomhle určitě není horší, vyzkoušel jsem oboje.
Divím se, žes ještě nepřidal, že Pavla si do Tomtomu můžeš taky stáhnout.

radeg

radeg

1.8.2017 7:47

@PavelV79:
„…Normální člověk si přes uzavírky trasu neplánuje,…“, aha, bo Ty dopředu a přesně víš kde všude jsou uzavírky.
„Dynavix je navigace do auta a dopravní data jsou něco, bez čeho se dá určitě obejít, ale pak navigace v roce 2017 tak trochu ztrácí smysl…“ Nějak si v té větě trochu protiřečíš, ale koukám, že si věci umíš zdůvodnit a funkce, která nefunguje ne že je špatná, ale pro Tebe vlastně nepotřebná, zbytečná.

PavelV79

PavelV79

1.8.2017 8:43

Nevím, jak to chodí na Moravě, ale v Praze se snažím uzavírkám vyhnout, a ne si přes ně naplánovat trasu, a to i když nevím, kde zrovna jaká uzavírka je.
Nemyslím, že bych si protiřečil, tou větou, které ses tak chytil, jsem chtěl vyjádřit (možná pro někoho méně pochopitelně), že navigace bez dopravních využití dopravních dat se také dá použít, ale v roce 2017 je to trochu málo a dopravní data jsou pro mě ten důvod, že si navi pustím každý den a ne jen jednou za dva týdny, když náhodou jedu někam, kde to neznám… Většina populace mojí větu pochopí správně, pokud ale někdo nechce chápat, tak s tím nic neudělám.

Douby

Douby

1.8.2017 10:08

Použité mapové podklady jsou Open Street Maps ? dá se to snadno ověřit pouhým pohledem a porovnáním, OSM mapy bývají podrobné, mají například zaznačeny i chodníky a podle toho snadno poznáte shodu. Totiž pokud jsou OSM použity bylo by fér to v recenzi zmínit.

Karel Kilián

Karel Kiliánexternista

1.8.2017 10:35

Douby: v recenzi tento fakt ale zmiňuji ☺️

ski196108

ski196108

1.8.2017 22:45

No nevím, jak je to s tou placenou licencí..V článku píšete, že během prvního měsíce je verze pro dopravní data na 3 roky nabízena se slevou za 17.99 euro..nevím tedy, kde tuhle cenu získat..v mobilu to mám cca 14 dnů a když v něm najedu na Dynavix obchod, tak mně tyhle data nabízí stále jen za tu plnou cenu 23.99 euro..

AlešA

AlešA

2.8.2017 7:56

Pěkná a obsáhlá recenze, díky!
Zůstávám u google map:)

imaster

imaster

2.8.2017 10:58

@PavelV79
Kámo, máš velké plus za ten hysterický výstup.
jo a Lišku bych si opravdu jako hlas nedal, raději hlas nějaké slečny.

travex kamil

travex kamil

4.8.2017 13:21

Velmi obsáhlá a hezká recenze. Doteď jsem používal ke spokojenosti MapFactor a Mapy.cz, tak jdu vyzkoušet tuhle navigaci

Moje_Jmeno

Moje_Jmeno

6.8.2017 11:22

Vyzkoušel jsem Mapfactor, Here, Sygic, Mapy.cz (a další co už si ani nepamatuji) a vždy jsem se vrátil k naprosto bezkonkurenčnímu WAZE. S tímto mám najeto již 30.000km a už ani nemám chuť zkoušet něco dalšího. Ano, není offline, ale dat žere relativně velmi málo a odměnou za to je aktuálnost a nadprůměrná spolehlivost ve výpočtech.

Peter Posvanc

Peter Posvanc

9.8.2017 14:00

Moje_Jmeno: No zad ten waze az tak nevychvalujme. Ja mam s waze najazdenych viac ako 30000 ( no vacsinou len kvoli dopravnym informaciam ). Ako navigacia je extremne podpriemerna. To do toho neratam, ze dokaze posielat niekedy cez take miesta, ze …. ( oproti napr Sygic, Navigon, Here castejsie ). Ok v kombinacii s aktualnymi dopr info, je to lepsie, ale aj tak. Ostatne veci co chybaju vedeli navigacie uz pomaly pred 10 rokmi.

Nibelung

Nibelung

23.8.2017 13:04

A za tohle chcou ještě prachy? Nikdy! Po ČR s Waze naprostá spokojenost, i když před nedávném ještě navigovala nesmyslně přes takové díry, ale to už je vesměs opraveno. A do ciziny jedině Sygic, který i zdarma umí daleko víc než Dynavix.

RSS (komentáře k článku)