Menu

Dodržujte pitný režim s Water Your Body

Léto se nám pomalu a jistě blíží, rtuť teploměrů stoupá vzhůru a je jen v našem zájmu, abychom své tělo dostatečně zásobovali tekutinami. Pokud patříte mezi notorické zapomínače, stejně jako já, může se Vám aplikace Water Your Body hodit. Tato aplikace monitoruje Vaši spotřebu vody a kreslí ji přehledně do grafu, ve kterém vidíte, zda pitný režim správně dodržujete, nebo ne. Výhodou této aplikace je i upozorňování na to, že byste se měli napít. Pojďme se na ni hlouběji podívat.

Hned v úvodu po Vás aplikace vyžádá jistá data, kterými se mnozí z nás (převážně pak ženy) neradi chlubí – naši váhu.  Tu můžeme zadávat buď v kilogramech, nebo v librách. Ze zadané váhy aplikace vypočítá doporučenou spotřebu tekutin. Na výběr máme ze zobrazení v uncích nebo mililitrech.

Úvodní obrazovka

Na hlavní obrazovce vidíme informace, které jsou potřeba vědět. Jako první se nám zobrazuje zadaná váha, kterou můžeme změnit pomocí tlačítka ozubeného kola vedle této hodnoty. Ihned pod ní vidíme pět průhledných kapiček, které se nám během zaznamenávání spotřeby tekutin postupně vybarvují, a čísla určující zbývající tekutiny, které bychom měli do těla dodat/určenou hodnotu odpovídající naší váze. Poslední v tomto řádku je sklenička označená šipkou. Toto tlačítko slouží k rychlé změně konzumovaného objemu tekutiny. Na třetím řádku se pak zobrazuje datum, které můžeme posouvat šipkami vlevo a vpravo a sledovat tak spotřebu tekutin v uplynulých dnech.

Ve spodní části obrazovky vidíme čtyři tlačítka – první slouží k přepnutí na hlavní obrazovku, druhé k vykreslení grafu spotřeby tekutin, třetí k výpisu zkonzumovaných tekutin a čtvrtým se dostaneme do nastavení aplikace.

Hlavní obrazovka

První věc, kterou je dobré nastavit, je běžný obsah tekutin, které najednou vypijeme. V mém případě je to sklenice o objemu cca 3 dcl. Možností na výběr máme samozřejmě více a v nastavení si je můžeme dokonce i upravit podle svých potřeb – o tom ale později.

Výběr běžného nápoje

Výběr běžného nápoje

Ve chvíli, kdy máme vybrán objem nápoje, který běžně konzumujeme, můžeme rovnou začít s měřením spotřeby pomocí tlačítka “+” na levé straně dřevěné police. Pokud by se nám náhodou stalo, že bychom zadali více tekutin, než jsme skutečně vypili, můžeme využít tlačítka křížku, kterým odstraníme buď poslední, nebo všechny vypité nápoje. Jak může takový den vypadat máte možnost vidět na následujícím obrázku.

Zobrazení nápojů za den

Další užitečná věc, kterou nám tato aplikace nabízí, je zobrazení grafu spotřeby tekutin v měsíci a námi udanou změnu hmotnosti. V měsíčním grafu se vždy vykresluje spotřeba/váha konkrétního dne a průměrná hodnota. Jelikož nejsem ten typ, který by každé ráno stál na váze a kontroloval nárůst či úbytek hmotnosti, využil jsem pouze zobrazení spotřeby. Pokud si však na kontrole své hmotnosti potrpíte, můžete tuto funkci využít. Oba dva grafy nabízejí sledování vývoje po měsících – mezi nimi se opět přepíná pomocí šipek na pravé a levé straně data.

 

Graf spotřeby

 

Graf váhy

Třetí obrazovka nám eviduje a ukazuje spotřebu nápojů – vždy čas, vypitý obsah a den.

 

Výpis nápojů

Poslední tlačítko nás přepne do nastavení aplikace. Jak můžete vidět na následujícím obrázku, možnosti nastavení jsou opravdu jednoduché.

 

Nastavení

  • Setting cup nám umožní pozměnit objem jednotlivých nabízených sklenic. Ve většině případů to však není potřeba, jednotlivé sklenice jsou nastaveny celkem reálně.

Úprava nápojů

  • Cup capacity units umožňuje nastavit jednotku, ve které se budou jednotlivé skleničky zobrzovat – mililitry nebo unce.
  • Weight units definuje jednotku, pod kterou se bude udávat váka – libry nebo kilogramy.
  • Start hour udává v kolik hodin začínáte den a od kdy se budou zobrazovat notifikace.
  • End hour naopak určuje, od kolika hodin se notifikace přestanou zobrazovat.
  • Use 24-hour clock nastavuje zobrazování času ve 12 nebo 24 hodinovém formátu.
  • Pod položkou Date format můžete změnit způsob zobrazení data.
  • Start on boot určuje, jestli se upozorňování spustí automaticky při zapnutí telefonu.
  • Application Sound on/of nám umožní nastavit zapnutí či vypnutí zvuků.

Další možnosti nastavení jsou věnovány notifikacím. Konkrétně můžeme nastavit toto:

  • Default Notification Sound – použití zvuku notifikace, který je nastavený v systému. Tato možnost není optimální, protože systémový zvuk může být použit ve spoustě aplikací, proto je zde možnost
  • Customize Notification Sound, která umožní vybrat jiný ze systémových zvuků pouze pro tuto aplikaci.
  • Notifications on/off umožňuje zapnutí/vypnutí upozornění.
  • Notification Sound on/off nastavuje zapnutí či vypnutí zvuků upozornění.
  • Vibration on/off umožňuje zapnutí nebo vypnutí vibrací při upozorňování.

Tato výborná aplikace je na Google Play Store zdarma tak neváhejte a zkuste ji. Určitě Vám pomůže dodržovat pitný režim a pomoci Vašemu tělu přežít horké letní měsíce.

Water Your Body
NorthPark
Verze2.02 (15. 5. 2012)
Velikost849 kB
1.6+


Zdarma

 

Komentáře

JirkaS

JirkaS

30.5.2012 8:16

Domnívám se, že k dokonalosti této výborné aplikaci chybí jen to, aby bylo možné měřit a zapisovat si, kdy a kolik jsme zase vyčurali…

Vlken

Vlken

30.5.2012 9:08

na tom se pracuje v updatu

xxx

xxx

30.5.2012 9:15

ja zas zapominam na stolici, je i na to nejake udelatko?

mcsamek

mcsamek

30.5.2012 9:20

K dokonalosti chyba tejto aplikacii logika! Predsa ak si dam za den tri kavy, je jasne ze musim vypit viac vody. O Kave je vseobecne zname, ze v tele posobi ako odvodnovac, cize na jednu kavu je potrebne vypit viac vody za den, ako je bezne a nie ze aplikacia mi po troch kavach ukazuje, ze si v pitnom rezime dobre vediem

Michal

Michal

30.5.2012 9:37

http://ona.idnes.cz/zapomente-na-povery-a-prestante-pit-vodu-fpp-/zdravi.aspx?c=A080404_120707_zdravi_bad

Pijte jen tehdy, když máte žízeň
“Ačkoli se mezi lidmi, na internetu, ale i v populárně věděckých publikacích objevuje množství tvrzení o prospěšnosti pití velkého množství vody, žádné z nich se nikdy nepodařilo průkazně potvrdit,” píší autoři studie.

Podle odborníků by mělo naprosto stačit, pokud člověk vypije za den 1,2 litru vody. Průměrný sedmdesátikilový muž vyloučí denně přibližně dva a půl litru tekutin. 1,3 litru získá v potravinách a zbytek musí vypít. “Neexistuje jediný důvod, proč by měl člověk toto množství překračovat. Samozřejmě tady však mluvíme o lidech žijících v mírném klimatu s běžným tělesným rytmem. Jiná doporučení platí pro sportovce, osoby, které se nadměrně potí, a podobně.”

Jiří

Jiří

30.5.2012 10:14

Jak už bylo napsáno o kousek nahoře: k této (podle mě nesmyslné) aplikaci už jen chybí parťák do týmu s názvem “Chce se mi kakat nebo ještě ne?”

Radek

Radek

30.5.2012 11:10

To Michal: Na OnaDnes je každý článek obsahující frázi “vědci zjistili (prokázali)” opravdová perla. Mě jeden “odborník” řekl, že se nemá pít vůbec, tak se tím řiďte a bude aspoň klid :D

Radek

Radek

30.5.2012 11:14

*Mně

Error

Error

30.5.2012 12:43

A jee:-)voda se ma pit ptz to je nejmensi zlo kdyz reknete lidem aby pili vodu. Klidne vypi dva litry fanty kdyz ty cukry nejak vyuzijes. Klidne vypi litr vodky kdyz ti nevadi ze ti “odumira” mozek…ale vsechno je to tekutina a tu clovek proste prijmou musi. Jasny clovek si musi dat bacha na ledviy a tam je vseobecny pravidlo ze by se melo vic prolivat…a to nejlepe vodou s ekterou maji nejmensi namahu. Jinak zadna veda…vetsinou se rika pijte vodu ne kuli tomu ze je to tekutina ale ze to je tekutina bez vedeljsich ucinku a nenarocnosti pro organizmus. Jinak se deli napoje na hyper a hypotonicke kdyz to prezenu tak jedny jsou ridsi nez krev a jedny hustsi a tam se potom hlavne u sportovcu projevi co kdy pijete…ale pokud nepotrebujete za urcity cas prepumpovat urcity litry krve skrz obeh tak vam muze byt uplne jedno co pijete:-)

sry za slovni prujem, ale kdyz to clovek jednou studuje:-D

Mira

Mira

30.5.2012 19:46

Radek: Ten odbornik tedy doufam ze taky nepije :D

Chanter

Ondřej Kadlec 0

31.5.2012 18:45

Děkuji za ohlasy, nicméně řešit, kolik tekutin je nebo není třeba pít je docela bezpředmětné. Záleží to samozřejmě na každém, nicméně určitě se shodneme v tom, že tekutiny jsou potřeba a tato aplikace může chronickým zapomínačům pomoci. =)

To, že k aplikaci chybí dvojče, které by zaznamenávalo vylučování je zajímavý podnět pro vývojáře – zkuste jim to navrhnout, třeba se chytí. Nicméně při představě toho, co vše musím vykonat pro zaznamenání správných hodnot, je minimálně vtipná. Oproti tomu zaznamenávání příjmu tekutin není zas tak složitá věc.

mcsamek: Ikonky hrničků a skleniček nemůžete brát doslova, jsou zde jen pro rozlišení jednotlivých obsahů. Přeci jen nikde není uvedeno, že se jedná zrovna o kávu. A jen pro doplnění – káva není z potravinářského hlediska brána jako nápoj, ale jako pochutina.

RSS (komentáře k článku)