Menu

Carsharing v ČR? „CAR4WAY“ navýší flotilu (nejen) v Praze

carsharing-carway-nahledak

O společnosti Auto Louda jste již možná v minulosti slyšeli. Patří totiž mezi největší dealery vozů koncernu VolksWagen. Společnost ale má ve svém portfoliu položku, jakou je možné okusit teprve pár chvil – carsharing. Provozuje ho dceřiná společnost CAR4WAY, a.s. a dosud se spíše jednalo „mrňavé“, městské vozy. Nyní ale došlo na změny. Flotila se rozroste o velké množství vozů a k dispozici budou například užitkové, vícemístné a sportovnější typy. Carsharing jako ho známe z jiných zemí pomalu začíná fungovat i u nás.

CAR4WAY a flotila vozů pro carsharing

Firma CAR4WAY v současnosti disponuje flotilou 140 vozů, které má rozdělené mezi Prahu a Pardubice. Našli byste mezi nimi modely jako např. Škoda Rapid, Citigo, VolksWagen Transporter nebo E-Up. Se začátkem roku se ale chystá navýšení počtu vozů ve flotile. Jen v samotné Praze se jich bude pohybovat 240, po celé republice jich pak bude kolem 300 (v dalších osmi městech, ve kterých Louda Auto provozuje své dealerství).  Flotila se tedy přibližně zdvojnásobí.

„Připravujeme také rozšíření našeho portfolia vozů, aby pokrylo maximum potřeb našich klientů. K dispozici jim tak bude například osmimístný Transporter, sedmimístný Caddy nebo užitkový Caddy Maxi v provedení skříň, modely Octavia a Fabia, oba ve variantách Combi. Ti náročnější pak mohou dokonce sdílet a užít si jízdu ve sportovním modelu Octavia RS,“ říká majitel Pavel Louda.

car4way-carsharing

Možná se teď ptáte, zda se carsharing vyplatí. Jestli je výhodnější, než vlastní automobil. CAR4WAY zahrnuje do ceny všechny položky, které se mohou u automobilu vyskytnout – palivo, servisy, pojištění apod. Martin Feller, obchodní ředitel společnosti říká, že „Služba se vyplatí lidem, kteří potřebují čas od času něco převézt, vyjet si na výlet nebo cokoli vyřídit. Oproti vlastnictví vozu je výhodná především pro ty, kteří za rok nenajezdí více než 10 tisíc kilometrů“. Také dodává, že carsharing má do budoucna velký potenciál, a že by se mohl stát součástí Pražské Integrované Dopravy (PID). Mohl by tak například sloužit, jako návazná doprava v cílových stanicích pro vlakové cestující, podobně, jako služba funguje v Německu. Obdobné využití pak společnost vidí i v rámci administrativních a obchodních center či rezidenčních komplexů.

Novinkou v Praze bude neomezená mobilita

Zatímco dosud bylo nutné sdílený vůz vždy vrátit do stejné lokality, nyní přichází společnost s tzv. volným carsharingem, který je již nyní v pilotním provozu. V praxi to znamená, že v rámci městských částí 5, 6 a 8 nebude nutné vozy vracet do oblasti místa nástupu. Postupně bude v plánu tuto možnost rozšiřovat i na další městské části, až se z nich stane jedna velká lokalita.

Kdo již trochu carsharing zná, jistě ví, že se sdílející uživatel vozu neobejde bez mobilní aplikace. Právě ta mu totiž prozradí, kde stojí vozy, které jsou k dispozici, který z nich je nejblíž a dovolí vám ho rezervovat pro sebe. Navíc se v aplikaci také dozvíte zásadní informace o vozidlech, např. stav hladiny nádrže nebo obsazenost dalšími zákazníky.

CAR4WAY
CAR4WAY
Vývojář: CAR4WAY a.s.
Cena: Zdarma

Pokud si myslíte, že je carsharing službou právě pro vás a žijete v Praze či Pardubicích, můžete ji hned začít využívat (ostatní si budou muset počkat, registrovat se ale mohou). Stačí se jen registrovat na webu CAR4WAY. V zápětí vám poštou dorazí karta pro odemykání a zamykání vozidel. Následně již stačí jen rezervovat vybraný vůz a uhánět vstříc novému poznání.

Zdroj: TZ

Komentáře

Jirka.S

28.9.2016 16:22

Nehorázns hovadina a docela zlodejina. Vyplatí se to opravdu tak do 15km na nákup a zpět. Počítal jsem si celodenní výlet kdysi ( protože jsem nad tím uvažoval, v Praze nám auto stojí furt na parkovišti) asi 50km jsem počítal a ta cena za km je v pohoří, to by se i dalo, ale chtějí rezervační poplatek ba vice jak tuším 5 hodin a ten u rapidu dělá asi sedm stovek.. Takže tak, o tom by se chtělo zmínit v článu, to jr jak jejich reklamy jen4,90 za km hmm to jo, ale ten háček když chcibauto n celý den, nedej bože na vice dni, to už nikde nezmini…

DannyMacho

Daniel Macho 0

28.9.2016 16:56

Jirka.S: Díky za uozornění. Chystám se službu brzy vyzkoušet, tak alespoň vím, jakým směrem se mám vydat při hledání „háčků“.

brizak

28.9.2016 20:13

Řešil jsem teď náhradní auto, jelikož mi moje ukradli a vzhledem k tomu, že 90% pracovní doby jedu stylem home office, nechtělo se mi brát služebák někomu, kdo ho opravdu potřebuje. Šel jsem tedy cestou půjčoven. car4way jsem samozřejmě zahrnul do výběru taky, abych ji zároveň jako první vyřadil. Pokud si takhle provozovatel představuje “výhodnost”, měl by možná popřemýšlet o přejmenování na něco jako car4idiots. Stačí tři delší cesty a zaplatíte tolik, že by to zaplatilo operák např. na Fabii, možná i Rapida a to se bavím o půjčení hrůzy jménem Citigo. Vpodstatě jakákoliv autopůjčovna nabídne lepší podmínky, nehledě na to, že je spousta malých, kde je to bezkonkurenční. Já nakonec sehnal i30, rok 2011, benzín, od výrobce přestavěný na lpg, to celé za 7tis./měs. s limitem 5tis. km/měsíc a dost přemýšlím o tom, že si to auto nechám i ve chvíli, kdy mi přijdou peníze z pojišťovny, protože mě to vychází líp, než mít vlastní, byť teda trochu jiné kategorie.

Sitler

sitler 0

z aplikace
28.9.2016 21:24

Používám carsharing s Hamburgu, na krátkou trasu/čas se to docela vyplatí. Na víkend je ale lepší klasická půjčovna. Ale tohle má výhodu že vezmu auto skoro kdekoliv a pak ho zase kdekoliv odlozim.

Sitler

sitler 0

z aplikace
28.9.2016 21:27

Jinak teda cena nevím… V Německu je to podle auta a akce od 0,13 do 0,33€ za minutu provozu

Martin P.

29.9.2016 9:09

V původním významu car\bike sharing je o spoluvlastnictví a spolu-využívání.
Pokud nevlastním podíl v té firmě ,nebo nejsou jeden ze spolumajitelů nejedná se o carsharing. Ale prostě autopůjčovnu obohacenou o nové technologie. Tedy on line operativnost.

Bohužel se sdílenou ekonomikou a podobně budou marketéři žonglovat se slovem sharing stejně jako se slovem cloud. Prostě teď je to in a bez PR omáčky je potřeba si sednou na zadek a v klidu si to spočítat.

Sitler

sitler 0

30.9.2016 9:05

Martin P.: problem puvodniho modelu je, ze se o danou vec defakto nikdo pak nestara. Nikdo se nestara ze je to spinave, odrene, nabourane…
Nevim jak to funguje v CR, ale v nemecku mas registracni poplatek a pak clenskou klubovou kartu. Tedy jde o carsharing v ramci klubu registrovanych clenu, ktere zastituje navenek velka firma. Imho to sharing pak splnuje. Pristup nema kazdy, ale pouze registrovani cleni.

RSS (komentáře k článku)