TOPlist

Bloons TD 5 – Nejlepší tower defense na androidu? (recenze + video)

bloons main

Nová hra od studia Ninja Kiwi, ve které se zapojíte do epických bojů mezi opicemi a obávanými nafukovacími balónky. Bloons TD 5 je vysoce hodnocená strategická tower defense hra, která nabízí hodiny zábavy a nespočet herních možností. Jedná se o pokračování velmi slavné TD série. S některými díly jste se možná již setkali ve flashovém provedení na počítači a ten nejlepší díl je právě teď dostupný i na androidu.

ninjaaa

Začátky

Na začátku, než se pořádně rozkoukáte, zamíříte rovnou do hry, kde vás bude provázet průvodce a radit, co dělat. Úvodní zahřívací část nám tak hezky vysvětlí základní taje hry.  Nejspíše si rozehrajete první kolo a budete zkoušet, co všechno Bloons nabízí. Většina věžiček bude pro vás uzamčená a budou se odemykat postupně získáváním zkušeností a levlováním svého „profilu“. Takto se aspoň postupně seznámíte se hrou a budete mít motivaci hrát a odemykat další. Určitě je dobré dodat, že ke spuštění hry je třeba být připojen k internetu.

Screenshot_2013-01-05-15-15-59

Princip a hraní

Princip hry je klasický, jako znáte ze všech Tower Defensů. Musíte bránit své území s určitým počtem životů, a když vám nepřátelé projdou za záda a uberou vám všechny životy, prohráváte. Své území můžete bránit opravdu rozmanitým počtem věžek, kterých je 18 a aby toho nebylo málo, tak každá z nich má ještě dvě cesty vylepšování, teoreticky by se dalo říci, že těch věžek je až 36. Každá opice/věžka je něčím speciální a může účinkovat například jenom proti určitým druhům balónků. Abyste se účinně dokázali bránit, musíte správně věže kombinovat a stavět je do strategicky vhodných pozic. Téměř všem věžkám také můžete upravovat, jak mají útočit např.: jestli mají útočit na první cíl, poslední, nejsilnější, nebo nejbližší.

Screenshot_2013-01-05-15-16-40

Screenshot_2013-01-05-17-32-32

Hru si můžete kdykoliv zrychlovat, což budete hojně využívat v prvních kolech. Za zabité balónky získávají vaše věžky zkušenosti, a když jich mají dostatek, můžete je upgradovat, zároveň s věžkami přibývají expy i vám a zvyšujete si rank, který je také potřeba pro pozdější vylepšování věží. Při ničení balónků přibývají i peníze, za které věžky stavíte. Jednotlivá kola můžete dokončit na jednoduchou, střední, nebo složitou úroveň a podle toho jste samozřejmě i odměněni. Za dokončení map získáváte opičí dolary a mince. Dolary využijete k nákupu agentů a mince k vylepšování věžek v laboratoři. Co jsou Agenti? Agenti jsou něco jako věžky a dají se stavět přímo ve hře je jich 10 a každý má úplně jiné schopnosti. Agenty kupujete za dolary a usnadňují vám hru. Samozřejmě dolary si můžete přikoupit i za reálné peníze. Někteří agenti spolupracují, nebo doplňují klasicky nakoupené věžky. I samotné věžky mohou mít speciální schopnosti, které aktivujete kliknutím na schopnosti v pravé liště.

Screenshot_2013-01-05-15-52-46

Screenshot_2013-01-05-18-04-47

Další funkce a nabídky hry

Kromě klasického módu, kde máte 24 map a odehráváte je na určité obtížnosti, jsou zde speciální mise, ve kterých plníte úkoly a dá se v nich vydělat spousta herních dolarů. Mise vám určují podmínky hraní např.: můžete použít pouze pět druhů věží a musíte dokončit mapu na střední obtížnost, nebo můžete použít pouze jeden druh věží, nebo vyhrát mapu pouze s agenty. V herní nabídce je také možnost náhodné mise, ty jsou podobné speciálním a je jich 250! Těchto úkolů je spousta, a jakmile se nabažíte klasického módu, tak vám přijdou vhod a opět vás vtáhnou do hry. Po nějaké době začnete hru prozkoumávat a uvidíte, že v menu se dá pohybovat do stran. Je tam spousta budov a každá má nějakou funkci. V některých máte informace o agentech, všech věžkách, nebo vstup do obchodu, výzkumné laboratoře, anebo ocenění, kterých můžete dosáhnout hraním. Tato hra jednoduše nabízí celé hodiny hraní a je skutečně obsáhlá.

Screenshot_2013-01-05-16-35-52

Během hraní jsem přišel i na jeden užitečný trik. Nebojte se, nepokazím vám hru hned na začátku nějakým podváděním, pouze vám trošku pomůžu. Pokud prohrajete tak musíte vždy začít od začátku, ale když hru vypnete domečkem na telefonu a poté ukončíte její proces a znova spustíte, můžete pokračovat v posledním kole hry, tedy v tom, ve kterém jste prohráli. Mnohdy se hra už nedá zachránit, ale pokud jste měli nějaké peníze, které jste šetřili na drahý upgrade, můžete se rozhodnout jinak a díky tomu pokračovat dále.

Screenshot_2013-01-05-17-02-11

2013-01-05-17-27-27

Závěr

Bloons TD 5 je skutečně jeden z nejlepších Tower Defensů na Google play, netroufám si prohlásit, že je absolutně nejlepší, protože jak praví přísloví „sto lidí, sto chutí“, ale osobně si hry řadím v pomyslném žebříčku podle toho, jak dlouho mě dokážou bavit a u Bloons TD 5 jsem strávil nejvíce času, možná i ze všech her. Tato hra je k sehnání na Google play za zhruba 57 korun, což je k její rozsáhlosti a nabízenému pobavení adekvátní cena. Tuto hru určitě doporučujeme!

Videorecenze

Bloons TD 5 – Nejlepší tower defense na Android?

Bloons TD 5 - Nejlepší tower defense na Android?