TOPlist

Aplikaci Google Allo se nedaří – vypadla z žebříčku 500 populárních programů

aplikaci-google-allo-se-nedari-ico

Když se podíváte do žebříčku nejpopulárnějších aplikací v Obchodě Play, zjistíte, že v něm chybí komunikační aplikace Google Allo. Podle sledování serveru App Annie se to v poslední době nestalo poprvé. Aplikaci Google Allo se prostě nedaří a nesetkává se u uživatelů s tak kladným přijetím, jak by si vyhledávací gigant patrně přál.

Z grafu lze vyčíst, že Google Allo vypadlo z žebříčku v posledních několika týdnech opakovaně, což dokládají prázdná místa. Poslední výpadek však zaujal zahraniční média, která o něm začala ve velkém referovat. Lze také pozorovat permanentní sestupný trend, svědčící o poklesu zájmu. Ještě před dvěma měsíci se přitom tento komunikační program pohyboval v horní „top 200“. Od poloviny prosince však pokračuje v soustavném pádu žebříčkem.

Graf App Annie ukazuje, že se aplikaci Google Allo nedaří Graf App Annie ukazuje, že se aplikaci Google Allo nedaří

Čeká aplikaci Google Allo pád do propadliště dějin?

Pokud nedojde k implementaci nějaké zásadní funkce, nebo Google nepodnikne nějaký krok, jak aplikaci Google Allo „vnutit“ uživatelům, dá se předpokládat, že se zařadí po bok řady dalších neúspěšných projektů. Šance na návrat do žebříčku je, přinejmenším s ohledem na dosavadní trendy, velice nepravděpodobná.

Připomeňme, že komunikační program Allo byl představen společně s aplikací Duo v rámci loňského Google I/O. V Obchodě Play se objevil až ve druhé polovině září 2016. Velmi rychle se pak objevil v seznamu nejoblíbenějších aplikací. Bohužel zájem uživatelů opadl a ikona aplikace se začala posouvat stále níže. Přestože Allo nabídlo řadu funkcí, kterými například Hangouts nedisponovaly, jako je podpora animací ve formátu GIF nebo změna velikosti textu, žádná z nich nebyla tak zásadní, aby přiměla uživatele k přechodu. Naopak jedním z nejzásadnějších faktorů, proč tuto platformu nepoužívat, byla absence jakékoli (byť třeba jen webové) verze pro počítače.

Allo však načrtlo směr, kterým se Google hodlá ubírat dál. Zatímco v minulosti se vyhledávací gigant v podobě Hangouts snažil nabídnout jednu aplikaci pro všechny účely, nyní je diferencuje podle způsobu komunikace. V portfoliu tak má Messenger pro SMS a MMS, Allo pro textovou komunikaci a Duo pro videohovory. Zatím nezodpovězenou otázkou je, zda právě tento přístup je tím, co uživatelé chtějí.

Google Allo
Google Allo
Překvapuje vás klesající zájem uživatelů o aplikaci Google Allo?

Zdroje: androidpolice.com, androidheadlines.com.

Karel Kilián
O Autorovi - Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (10)