Assassin’s Creed: Rebellion recenze hry: Zabiják volného času

Assassins Creed Rebellion - recenze

Populární herní série se před časem dostala i na obrazovky mobilních telefonů, kde se honosí kladnými hodnoceními. Samotný žánr byl ovšem změněn, aby více vyhovoval telefonním obrazovkám. Assassin’s Creed: Rebellion je tahová strategie s lehkými RPG prvky. Jak se nám hra líbila?

Známá série na telefonních obrazovkách

Vývoj Assassin’s Creed: Rebellion trval více než dva roky. Betatest začal na Filipínách dokonce před rokem a půl, ale mimo Filipíny se hra dostala až v polovině listopadu 2018. A opravdu – Assassin’s Creed: Rebellion je na mobilní hru docela rozsáhlý počin, ale tomu se budeme věnovat až později. Nejdříve si představme o čem hra vlastně je. Pokud herní sérii Assassin’s Creed neznáte, tak vězte, že se celá hra točí okolo střetu (hodných) Asasínů a (špatných) Templářů. Konkrétně se vžijete do role Asasína Aguilara de Nerhy, kterého můžete znát z filmového zpracování z roku 2016. Hra se posléze odehrává ve Španělsku 15. století a vaším úkolem je zastavit Španělskou inkvizici a Templáře. Historickou přesnost nečekejte – vaši Asasíni budou mimo jiné mordovat i starověké Sparťany atd.

Assassins Creed Rebellion - mise

Místo akce tahová strategie s RPG prvky

Assassin’s Creed: Rebellion je tahová strategie s lehkými RPG prvky. Do každé mise musíte vyslat tříčlenný tým vašich hrdinů. Ti mají odlišné schopnosti, takže musíte vybrat ty postavy, jejichž schopnosti nejlépe odpovídají parametrům dané mise. Některé úrovně dovolí nepřátelům se vyhnout, takže se hodí vzít tichošlápky s akrobatickými schopnostmi. V některých misích vpadnete nepřátelům do zad, takže se hodí naopak tým chladnokrevných zabijáků a někdy se holt konfrontaci nevyhnete, takže prim budou hrát tvrdí bijci.

Každá mise je dále rozdělena na několik oblastí – většinou místností. Do každé místnosti vždy můžete vyslat jen jednoho člena ze svého týmu. S ním musíte celou místnost dokončit a až poté můžete s další oblastí zaúkolovat jiného člena týmu. Jde o takový systém kámen, nůžky, papír okořeněný RPG prvky, takže je nutno postupovat obezřetně a postup si nejlépe předem naplánovat. Postup souboje posléze probíhá tahově, kdy volíte jednotlivé akce vždy na jeden tah dopředu.

Na začátku jednotlivé mise vypadají velice dobře. Člověk má pocit, že postupem hrou se určitě objeví nové herní prvky, které hru ztíží a posunout hratelnost ještě o kousek dál. Ale chyba lávky – hra zůstane stále stejná (minimálně do regionu č.3 z pěti). Náročnost se v Assassin’s Creed: Rebellion zvyšuje jen levelem nepřátelských vojáků. To je velká škoda. To co na začátku vypadá, jako opravdu atraktivní základ pro solidní mobilní strategii, se postupem času nijak neprohloubí. Hra se díky tomu stane rychle repetitivní.

Assassins Creed Rebellion - truhla

Postavy jako by vypadly z Lega

Assassin’s Creed: Rebellion má podobnou stylizaci jako některé Lego hry. Grafika vypadá líbivě a hlavně animace jednotlivých postaviček se vyloženě povedly. A to jsme hráli na lowend telefonu Xiaomi Redmi 5 se sníženými detaily. I na tomto telefonu hra běžela bez sekání. Tedy s jednou výjimkou – menu hry. Vývojáři totiž, místo jednoduchého pozadí v menu hry, vsadili na cool létající modré částice. Předpokládáme, že zrovna kvůli nim se hra v menu poněkud sekala.

Assassin’s Creed Rebellion: Launch Trailer | Ubisoft [NA]

Další problém hry je nekonečné načítání. Hra se spouští opravdu pomalu a skoro každou obrazovku následuje další načítání. Chcete přejít na základnu? Loading. Na mise? Loading. Do obchodu? Loading. Na stránku s eventy? Už jste určitě pochopili, co tomu zase předchází.  Za rámeček si vývojáři nemohou dát ani to, že jsme se setkali se dvěma různými bugy. Zaprvé se nám občas postava propadla texturami do podlahy, což ale nevadilo, protože dalším pohybem se vrátila na správné místo. Druhým mnohem častějším bugem byla zamrzlá kamera, takže pohyb po místnosti byl o něco ztížen. Ani jeden z nich samotnou hratelnost nenarušil, ale jedná se o nepříjemné kaňky. Na to že hra vyšla na Filipínách již před rokem a půl, tak působí poněkud nevyladěným dojmem.

Je Assassin’s Creed: Rebellion P2W?

Assassin’s Creed: Rebellion není v jádru P2W. Základní kampaň je čistě hrou pro jednoho hráče. S ostatními hráči se můžete nepřímo poměřit jen v časově omezených, speciálních eventech. Ano, v nich dosáhnete lepší pozice, pokud vypláznete skutečné peníze, což splňuje definici P2W, jenže odměny z těchto eventů nejsou nic extra a na špici lze hrát i bez peněz. Utrácet peníze za lepší pozici v těchto eventech je tak z herního hlediska hloupost.

Hra se z vás snaží dostat peníze jinak. Všechny úkony trvají nějaký čas a ten se s postupem hrou exponenciálně zvyšuje. Co na začátku trvá vteřiny či minuty, v pozdější fázi hry (my jsme se dostali do třetího regionu z pěti) trvá hodiny. Čas můžete urychlit pomocí krystalů, které koupíte za reálné peníze. Postup hrou se v pozdějších fázích hry velice zpomalí. Hra nabízí k zakoupení obrovské množství různých prémiových balíčků, ale hlavním hřebem je měsíční Animus předplatné, které srazí čekací časy o dvacet procent. A to za „pouhých“ 229 Kč měsíčně. A to se vskutku „vyplatí“. To je opravdu příliš vysoká částka za mobilní hru takového typu. K tomu hra prodává prakticky i všechno ostatní, co ve hře můžete získat – suroviny i hrdiny.

Assassins Creed Rebellion - peníze

Navrženo pro trpělivé sběratele

Ve hře naleznete padesátku rozdílných postav. Ty odemykáte postupně pomocí fragmentů DNA. Existují čtyři druhy vzácnosti hrdinů – běžní, vzácní, epičtí a legendární. Legendární jsou nejsilnější, ale tyto fragmenty dostanete opravdu jen zřídka. Každá postava lze povýšit na vyšší hodnost pomocí zmíněných fragmentů. Postava na vyšší úrovni je výrazně silnější, takže sbírání fragmentů je velice důležité, protože jich nikdy nemáte dost. Nejsnadnější cesta k dalším fragmentům je otevřít peněženku a nakoupit prémiové balíčky. Jinak se připravte na úmorné grindování speciálních DNA misí pořád dokola.

Assassins Creed Rebellion - hrdinové

Síla nových hrdinů lze zvýšit i dalším způsobem – zvýšením jejich individuální úrovně. Individuální úroveň hrdinů je omezena maximální úrovní vaší základny. To je docela problém, protože hlavní způsob, jak zvýšit úroveň základny, jsou denní úkoly. Takže nezáleží jak moc jednorázově hrajete – důležitá je pravidelnost. Též to znamená, že hrou nebudete moci postupovat rychleji, než vám vývojáři předem načrtnuli. K samotnému tréninku hrdinů na vyšší level dále potřebujete kodexy (=balíčky bodů zkušeností). Pár si jich zvládnete denně vyrobit, ale to na vyšší levelech přestane stačit, takže budete muset znovu dokola grindovat mise, jejichž odměnou jsou právě kodexy.

Třetí možností, jak posílit hrdiny, jsou předměty. Na ty potřebujete suroviny a těch je ve hře opravdu hodně (desítky druhů surovin). Což znovu znamená, že pokud si nějaký předmět chcete vyrobit, tak předtím musíte jít důkladně grindovat speciální surovinové mise. Po misi navíc postavy musejí odpočívat, aby doplnily zdraví. Takže budete čekat ještě víc. Na začátku jde o max. pět minut, ale v regionu číslo tři se taková čekačka už pohybuje okolo jedné hodiny.

Assassin’s Creed: Rebellion tipy

• Výbava hrdinů je důležitá. První úroveň předmětů je sice poměrně slabá, ale druhý level je extra silný. Navíc předměty upgradujete, takže nezkoušejte předměty první úrovně přeskočit.
  • Hra rozdává docela velké množství prémiové měny. Kupujte pouze ty největší (a nejvýhodnější) balíčky nebo ji šetřete na pozdější přeskakování času v pozdějších fázích hry.
  • Herních mědáků jsme v třetím regionu našetřili už přes 300 000. Doporučujeme tedy i na začátku kupovat ty dva sloty z denní nabídky. Těch 200-600 měďáků vám později chybět nebude.
  • Rychlost pohybu postav lze v levém spodním rohu zvýšit na dvojnásobek a více. Doporučujeme používat nějaké větší zrychlení,
  • V nastavení si upravte, která konkrétní upozornění vám má hra posílat. Při původním nastavení dokáže hra opravdu spamovat s kdejakou zbytečností.
  • Do eventu budete zařazeni dle úrovně základny se kterým do eventu vstoupíte. Tj. pokud jste na levelu 14. a vstoupíme do eventu pro hráče na úrovních 10-14. a ještě během eventu dosáhnete vyššího levelu, tak pořád v probíhajícím eventu zůstanete v kategorii pro úrovně 10-14.
  • Legendární postavy jsou obvykle silnější, ale bez investovaných peněz budete problém s hledáním jejich DNA fragmentů. Taková běžná/vzácná postava na čtvrté hodnosti pro vás může být přínosnější.
  • Předtím než investujete své prostředky do nějaké postavy, tak si předem podívejte na její speciální schopnosti. Některé schopnosti jsou mnohem lepší než jiné. Některé postavy jsou zase vhodné pro umístění na základně a nikoliv do misí.
  • Stejně tak zkontrolujte typ zbraně a brnění. Skvělá postava s výbornými schopnostmi, může být opravdu špatná, pokud nese mizerný typ zbraně (např. krátké dýky).

ASSASSIN’S CREED REBELLION GAMEPLAY – ( Android / iOS ) By Ubisoft

ASSASSIN'S CREED REBELLION GAMEPLAY - ( Android / iOS ) By Ubisoft

Finální hodnocení Assassin’s Creed: Rebellion

Assassin’s Creed: Rebellion dostal na Google Play od hráčů vysokých 4,5. Po prvním týdnu hraní jsme i my chtěli hodnotit kladně. Bohužel s dalším hraním tuto hru doporučit prostě nemůžeme. Další hraní ukázalo, že hra se nijak dále nerozvine a naopak čekací doba exponenciálně vzroste u všech činností do stěží přijatelných mezí. Velmi nás záporný verdikt mrzí, protože Assassin’s Creed: Rebellion byla na začátku docela zábavná a naznačovala velký potenciál. Assassin’s Creed: Rebellion by v základu mohla být výborná hra, ale bohužel ji zcela zabíjí zvolený F2P model.

Klady Assassin’s Creed: Rebellion

+ Hezké grafické zpracování
+ Parádní animace postav